Plan zajęć

Godzina

630 – 800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne.

800 – 830

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

830 – 900

Śniadanie.

 

900 – 1130

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonymi elementami ruchu.

1130 – 1230

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad.

1230 – 1300

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna.

1300 – 1400

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na przedszkolnym placu zabaw. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

1400 – 1415

Czynności samoobsługowe; przygotowanie do podwieczorku.

1415 – 1430

Podwieczorek.

1430 – 1600

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości; słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.