Godzina | |
630 – 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. |
800 – 830 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
830 – 900 |
Śniadanie.
|
900 – 1130 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonymi elementami ruchu. |
1130 – 1230 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad. |
1230 – 1300 |
Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna. |
1300 – 1400 |
Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na przedszkolnym placu zabaw. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
1400 – 1415 |
Czynności samoobsługowe; przygotowanie do podwieczorku. |
1415 – 1430 |
Podwieczorek. |
1430 – 1600 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości; słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |